torsdag 2 april 2015

Mdleine en dag i maj

'jag kommer tillbaka lite senare idag, ok?




ja, gör det...




nämen ska du gå nu Markus?


det var Ann Marie som talade




ja jag har lite saker att göra han kan ju inte var här han på galleriet med mig hela dagen




vi som tyckte det var så kul med en p o e t   bland os...




Markus tryckte Eves hand och gick ut ur galleriet










'titta på den här Kerstin' Ann Marie sa det på det där total breath taking away sättet, 'r den inte underbar?




den är som en rymnd av klanger i gult






det var Markus som talat




det blev alldeles tyst bland de tre damerna. ann marie tod sig om hakan och tittade på målningen


eve stod alldeles tyst




markus gick emot dörren, eve kom efter honom




han sa tyst till henne








fina färger du har... det är faktiskt lite som Chagall...
ja... hon log och Markuys tyckte att det var åt honom det är många som sagt det...




jaså och jag som trodde jag var den förste som hade kommit på den brillianta ideen inte sant ann marie?


ann marie stod och betraktade en tavla






titta på den här kerstin




han kände att han borde hjäpa henne på något sätt emot dem




han reste sug upp och gick fram emot dem




det här är markus sa hon han ä'r poet






han tyckte han såg kvinnorna göra stora ögon, liksom de på en gång fick ett annat intryck av honom hans hår var ju otvättad , hans kläder slarviga, de hälsade hand




han kände dessa torra händer, skaka hans, och han darrade inombords,






jaså... du har poet härinne du...




ja... han kom in i...




fina färger du har... det är faktiskt lite som chagall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar