torsdag 2 april 2015

I mitt hus på Svartmannagatan


må det finnas sex rum




ocxh ett till mig själv




Nigel Wells


fontäner gå där ständigt runt




Ann Mari die Föriers flygel  i sinnet likt en vattentrappa




ljuder igenom varje rum




Torsten Föllingeres elver, jag gärna mottager som han själv






tyckte skulle klä mig



Eve Riimus tavlor




ombonar väggar utav gamla anor


J. har ett eget rum




som må rädda livet på våran konung




 (som må rädda livet på vår kung)




mina två medhjälpare




värt pappret i min dikt




kan delta i det största förhållande till brasans knaster




i skymningens ögonblick










jag skådar där en deckande portvakt




går runt






som hellre




stirrade in i en vägg




än att delta i något skumt




och ont




björkens visdom




vars sav




sakta glider in


i natt brisen




vinden




ifrån ett kullerskt hav




då morgonen gryr




Fredman vaknar och natten blir till dagh...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar